אפליקציה חדשה מציעה המלצות ספרים מותאמות אישית

האפליקציה, בשם Tertulia, אוספת דיונים והמלצות על ספרים מרחבי הרשת ויוצרת המלצות קריאה מותאמות אישית למשתמשי האפליקציה בהתאם לטעמם והעדפותיהם. האם זו התשובה הספרותית ל-Spotify?

למרות כל התחזיות הקודרות על מותו של הספר המודפס, שוק הספרים העולמי עדיין נמצא בפריחה. עם זאת, מאחר ויותר ויותר אנשים קונים את הספרים שלהם ברשת, קשה לשכנע אנשים לקנות ספרים של סופרים חדשים או לא מוכרים, וסופרים לא מוכרים מתקשים למצוא קהל. קשה לשחזר ברשת את החוויה של כניסה לחנות הספרים, דפדוף בין דפי ספר שכריכתו מושכת ושיחה עם המוכר שממליץ על ספרים חדשים שיצאו. מחקרים מוכיחים שאנשים שקונים ברשת בדרך כלל יודעים מראש מה בכוונתם לקנות והסיכויים שהם יראו ספר שאינם מכירים ויקנו אותו נמוכים יותר. 

מקור: Tertulia/PR Newswire


בשביל להתמודד עם הבעיה הזו, צצו בשנים האחרונות כמה אפליקציות שמטרתן לחשוף את הקוראים לספרים חדשים. אחת החדשות והמעניינות שבהן היא Tertulia. האפליקציה, אותה הקימו סבסטיאן צ'וויליץ', רוברט לן ולינדה האמס, אוספת דיונים והמלצות על ספרים מרחבי הרשת, בין היתר פוסטים ברשתות חברתיות, ביקורות ספרים, פודקאסטים ועוד, על מנת ליצור המלצות קריאה שמותאמות לטעם ולתחומי העניין של הקוראים. כדי לקבל המלצות המותאמות להם אישית, משתמשי האפליקציה מתבקשים לענות על שאלות לגבי הז'אנרים האהובים עליהם ועל סוג האנשים מהם ישמחו לקבל המלצות (ההיצע כולל, בין היתר, שפים, היסטוריונים ומבקרי ספרות). אפשר גם להיכנס לאפליקציה עם חשבון הטוויטר, מה שמאפשר לאלגוריתמים של האפליקציה להתאים המלצות בהתאם לאנשים אחריהם עוקבים. 


בכל יום האפליקציה מייצרת עבור הקוראים שלה רשימה אישית של חמישה ספרים מומלצים. בנוסף, אפשר לעיין באפליקציה ברשימות של כותרים בולטים בז'אנרים שונים. רשימות אלה כוללות ספרים ישנים וחדשים שמייצרים הרבה עניין, גם אם אינם נמצאים כרגע ברשימת רבי המכר. מייסדי האפליקציה מקווים שיצירת שיח מקוון על ספרים וזיקוקו לרשימות קריאה ישחזרו את ההמלצות מפה לאוזן שהיו מקובלות בעבר בחנויות הספרים. בנוסף למתן המלצות מותאמות האישית, האפליקציה משמשת גם כחנות ספרים מקוונת עם כ-15 מיליון כותרים. 

האם האפליקציה הזו תהפוך ל-Spotify של עולם הספרות? ימים יגידו, אבל כרגע נראה שהאפליקציה בדרך הנכונה.